Nu este deloc un secret faptul că, în scurt timp, multe dintre magazinele tradiționale (cu vitrine, rafturi și pereți) se vor închide, ca urmare a popularității magazinelor online (care cuceresc de ceva vreme preferințele publicului larg). De fapt, specialiștii consideră că, în acest an, aproximativ 15% dintre vânzările la nivel mondial vor fi înregistrate prin intermediul platformelor de comerț electronic.
La ora actuală, în atenția tuturor antreprenorilor care își desfășoară activitatea în zona digitală, dar și a celor care se îndreaptă către acest mediu, se află Google Merchant Center, un suport de comerț electronic lansat de către Google.
Ce este Google Merchant Center?
Oricât de buni ar fi algoritmii Google, acest motor de căutare „încă nu poate citi gândurile oamenilor”. Astfel, Google AdWords nu știe cu exactitate ce vindeți (numele produsului, dimensiunile acestuia, culoarea, specificațiile, etc), dacă articolul respectiv este pe stoc sau ce tarife practicați. Toate aceste informații trebuie să-i fie furnizate în mod direct motorului de căutare.
Spre a încărca asemenea detalii pe Google, aveți nevoie de un cont pe Google Merchant Center. Prin intermediul său, veți încărca exact informațiile pe care clientul le caută despre produsul comercializat. Cu alte cuvinte, Google va avea acces la catalogul de produse.
Google Merchant Center reprezintă un instrument care iese în întâmpinarea comercianților din zona online, ajutându-i să încarce pe Google date despre magazinul lor online, dar și despre produsele pe care le vând, în așa fel încât acestea să devină disponibile pentru reclamele publicitare sau pentru alte servicii ale motorului de căutare.
Așadar, toate articolele care sunt afișate în urma unei căutări pe Google Shopping au fost încărcate de către vânzători prin intermediul acestei unelte.
Ce reprezintă Google Shopping?
Fiind un instrument care se adresează îndeosebi magazinelor online, Google Shopping le pune utilizatorilor la dispoziție opțiuni avansate de căutare. De fapt, în urma unei căutări a produsului dorit, aceștia vor descoperi anunțuri de produse conexe care respectă forma: imagine – descriere – preț, având posibilitatea de a compara mai multe oferte.
Mai precis, este vorba despre un motor de căutare personalizat, care se distinge cu ușurință de către principalele pagini de căutare Google. Asta înseamnă că are și propriile sale domenii, precum: www.google.ro/shopping.
Din prisma vânzătorilor online, Google Shooping asigură oportunități nelimitate de dezvoltare, datorită numărului de persoane care caută constant pe Google diverse articole. Astfel, prin intermediul Google Shopping și Google Merchant Center, magazinele online își pot crește vânzările considerabil, atrăgând potențialii consumatori către propriile pagini web.
Google Ads
Google Ads funcționează într-un mod similar reclamelor de tip PPC (pay-per-click) din principalele pagini de căutare Google, sporind vizibilitatea produselor.
Prin urmare, este vorba despre un serviciu contra-cost, astfel încât articolele comercializate să apară pe primele poziții generate de Google Shopping în urma unei căutări. Odată ce produsele se bucură de vizibilitate, ar trebui să se înregistreze mai multe click-uri de la consumatori, ceea ce poate influența creșterea vânzărilor.
Care sunt principalele facilități oferite de Google Merchant Center?
Încărcarea informațiilor despre produse într-o manieră corectă
Nu este deloc recomandat să le furnizați clienților detalii învechite. Merchant Center este un suport ideal pentru a vă asigura că informațiile despre produse (precum sunt prețul sau disponibilitatea acestora) sunt afișate corect potențialilor clienți pe Google.
Interacțiuni multiple cu clienții pe Google
Merchant Center oferă experiențe de shopping dincolo de ceea ce presupune publicitatea. Astfel, produsele vor deveni vizibile pentru consumatori, atât prin intermediul canalelor publicitare plătite, cât și al celor gratuite.
Fundamentarea unor strategii de marketing mult mai eficiente
Merchant Center furnizează rapoarte amănunțite și extrem de bine fundamentate, astfel încât orice antreprenor să își poată îmbunătăți experiența de vânzare alături de acest sistem.
Bazându-vă pe informațiile detaliate referitoare la prețurile practicate, comercializarea produselor și nu numai, puteți elabora o strategie de marketing mult mai eficientă decât în trecut.
Oportunitatea de a vinde la nivel global
Anunțurile de cumpărături din cadrul Google Merchant Center sunt acum disponibile în peste 90 țări. Acest lucru se traduce prin oportunitatea de a comercializa propriile produse la un nivel global.
În cadrul acestui instrument oferit de Google, puteți selecta configurări pentru mai multe locații, astfel încât să interacționați cu potențialii consumatori din întreaga lume.
Evidențierea promoțiilor
Conform studiilor efectuate de către specialiști, 40 % dintre cumpărătorii de la nivel mondial susțin că utilizează Google pentru a găsi cea mai bună ofertă de preț.
Google Merchant Center poate servi și drept un suport excelent atunci când vine de configurarea promoțiilor pentru propriile anunțuri.
Îmbunătățirea rezultatelor obținute pe baza unor oportunități personalizate
Merchant Center nu este util doar atunci când doriți să vă organizați produsele și serviciile, ci se dovedește cu adevărat revoluționar și în ceea ce privește rezultatele pe care le obțineți.
În pagina denumită „Oportunități” din cadrul Google Merchant Center, veți descoperi care sunt cele mai bune mijloace de a îmbunătăți datele despre produse sau campaniile derulate, astfel încât să fie generate mai mult accesări.
Beneficiile fundamentale oferite de Google Shopping sunt:
- Interacțiuni cu un public mai larg și, implicit, mai multe vânzări.
- Secțiune de recenzii și posibilitatea de a compara produsele proprii cu cele ale firmelor concurente. Această opțiune va contribui la creșterea nivelului de încredere al potențialilor cumpărători.
- Generarea de trafic către website.
- Creșterea vizibilității afacerii.
- Accesul la analize utile care conduc la îmbunătățirea strategiilor de marketing.
Beneficiile fundamentale oferite de Google Merchant Center sunt:
- Fără Google Merchant Center, produsele nu vor fi afișate în Google Shopping. De asemenea, puteți crea anunțuri publicitare doar dacă specificațiile articolelor au fost deja încărcate.
- Este un instrument util îndeosebi atunci când produsele sunt vândute direct consumatorilor.
Google Merchant Center este cheia unei campanii de succes desfășurată în cadrul Google Shopping. Pe lângă toate opțiunile oferite de Google AdWords, s-ar putea ca acest instrument să nu vi se pară revoluționar, însă dacă nu funcționează corect, există șanse destul de mari ca nici acele opțiuni să nu vă fie de folos. Din fericire, crearea și administrarea contului de Google Merchant Center nu este deloc dificilă, motiv pentru care ar trebui să-i dați o șansă acestei unelte.