În cadrul acestui articol ne vom axa pe analizarea și detalierea diferențelor dintre main keywords și long tail keywords. În primul caz, denumirea semnifică ”cuvintele cheie principale”, iar în cel de-al doilea caz sintagma semnifică ”cuvintele cheie lungi”. Rolul primordial al celor două este înglobat în scopul final al stategiei SEO.
Deținerea unui site este strict dependentă de aceste două principii pentru a se putea poziționa site-ul într-un loc favorabil în traiectoria motoarelor de căutare. Cuvintele care sunt universal valabile pentru o serie de domenii, cuvintele cheie ce definesc activitatea globală a companiei. Totodată, aceste cuvinte îndeplinesc un punct comun de interes pentru alte afaceri, care întreprind activități asemănătoare.
Aceste cuvinte înglobează întregul conținut al afacerii, cele care descriu cel mai bine ceea ce pui la bătaie publicului vizat. Ca de exemplu, dacă vindeți articole vestimentare pentru bărbați, prin intermediul e-commerce-ului dvs, forma keywords-urilor va arăta cam așa: ”magazin online de articole vestimentare bărbați” sau ”cumpărați îmbracaminte bărbați”. Ideea principală în acest proces de concepere a micilor sintagme este că trebuie să exprime multe în cât mai puține caractere.
Principalele cuvinte cheie puntează activitatea domeniului și principiile de bază care vizează interesul publicului. În acest mod site-urile sunt mult mai ușor de găsit în cadrul motoarelor de căutare.
Dar nu trebuie de neglijat aspectul conform căruia, aceste cuvinte cheie prezintă magazinul ca întreg, și nu doar anumite particularități, ca de exemplu diverse produse sau servicii. Aceste cuvinte trebuie să fie ușor percepute, memorate și înțelese.
Dificultatea intervine în momentul când mai multe afaceri din mediul online folosesc aceleași cuvinte pentru a defini un domeniu comun, astfel se întâmpină probleme în identificare cadrul motoarelor de căutare. Din acest motiv este ideal să se efectueze analize concrete pentru SEO, în caz contrar, vizibilitatea va avea de suferit.
Suntem nevoiți să conștientizăm faptul că o serie de cuvinte cheie nu pot acoperi un întreg domeniu, mai ales când introducem în discuție main keywords-urile. Orice companie este supusă unui ”joc” în care fiecare jucător este nevoit să-și dezvolte abilitățile pentru ca în final vizibilitatea să poată fi recunoscută.
Caracteristici esențiale ale main keywords:
- Relevanță pentru site;
- Dificultate în poziționare;
- Grad ridicat de utilizare.
Ce reprezintă long tail keywords-urile?
Cu siguranță sunteți la curent cu faptul că, orice tip de afacere mică, mijlocie sau mare își poate descoperi potențialul folosindu-se de mediul online. Caracterul esențial al acestor cuvinte cheie este determinat de o bună detaliere, și precizie. O expresie pertinentă pentru a clarifica acest termen: ”long tail keywords” sună în următorul fel: ”cumpărați îmbrăcăminte elegantă bărbați”.
Rata de căutare a acestor cuvinte este mică, comparativ cu cele mai sus menționate, motivul fiind plasat la nivelul clarității specificațiilor. Aceste cuvinte cheie au mai multă relevanță pentru motoarele de căutare, informația trebuie să se bazeze pe specificațiile persoanelor care caută.
Ideea principală în căutarea pe Google este că afacerea trebuie să prezinte informații utile pentru căutările efectuate. Pe lângă toate acestea, long tail keywords sunt excepționale variante de optimizare pentru telefoanele mobile. Și ține minte faptul că, oamenii efectuează căutări pentru unul din următoarele motive:
- Pentru a face ceva;
- Pentru a învăța ceva (a afla o informație);
- Pentru a merge undeva.
Nu în ultimul rând, ia în considerare faptul că, cele două tipuri de cuvinte cheie se interpătrund și formează un nucleu constitutiv al vizibilității în cadrul motoarelor de căutare.
Nu uita că aceste două tipuri de cuvinte cheie sunt imbatabile dacă sunt așezate împreună, doar că înainte de a fi folosite, procesul trebuie supus unui travaliu consistent de analiză și interpretare. Efortul depus contribuie la valorificarea rezultatelor, în cele din urmă. Păstrarea și nutrirea interesului pentru un proces constant de optimizare va conduce orice afacere la îndeplinirea obiectivelor.