Ecom Digital S.R.L.
  • (0)
Nu aveți niciun articol în coșul de cumpărături.
  • Despre noi
  • Servicii
  • Advertoriale
  • Blog
  • Asistență
  • Despre noi
  • Servicii
  • Advertoriale
  • Blog
  • Asistență
  • Pagină de start
  • Advertoriale
    • News & Business
    • Lifestyle
    • Auto/TV guide
    • Parenting & Education
    • Medical
    • Sports
    • Financial
    • IT & C
    • Home & Deco
    • Cooking
    • Pets
    • Tourism
  • Despre noi
  • Servicii
  • Produse noi
  • Caută
  • Contul meu
  • Blog
Meniu
  • Pagină de start
  • Advertoriale
    • News & Business
    • Lifestyle
    • Auto/TV guide
    • Parenting & Education
    • Medical
    • Sports
    • Financial
    • IT & C
    • Home & Deco
    • Cooking
    • Pets
    • Tourism
  • Despre noi
  • Servicii
  • Produse noi
  • Caută
  • Contul meu
  • Blog
CAUTARE
Arhivă blog
  • 2020
    • March (2)
    • February (2)
    • January (2)
  • 2019
    • December (2)
    • November (2)
    • October (1)
    • September (2)
    • August (1)
    • July (1)
    • June (2)
    • May (2)
    • April (4)
    • March (2)
    • February (1)
Etichete blog populare
  • advertoriale
  • campanii de marketing
  • comenzi online
  • comerț electronic
  • competitori
  • ecom digital
  • google ads
  • instagram
  • marketing digital
  • optimizare magazin online
  • plan de marketing
  • platforme de socializare
  • promovare online
  • social media
  • strategie de marketing
Succesul comerțului electronic prin intermediul dispozitivelor mobile

Cum se resimte impactul coronavirusului asupra comerțului electronic?

Tuesday, March 24, 2020
Cum se resimte impactul coronavirusului asupra comerțului electronic?

COVID 19 – o denumire pe care, cu siguranță, ai auzit-o de nenumărate ori în ultimele săptămâni și pe care, de altfel, nu o vei uita prea curând. Un virus care se transmite extrem de ușor, care lasă în urma sa nesiguranță, frică și panică, dar și multe persoane fără un loc de muncă sau în imposibilitatea de a-și continua activitatea profesională pentru o perioadă nedeterminată.

Într-adevăr, noul coronavirus se răspândește pe zi ce trece tot mai mult, afectând întreaga lume, iar unul dintre domeniile în care se resimte este și comerțul electronic.

În mod cert, antreprenorii din mediul online își adresează o serie de întrebări, precum: Cum ar putea să își continue activitatea în această perioadă? Cum vor reuși să susțină cererile consumatorilor? Care este impactul acestui virus asupra comerțului digital? Din acest motiv, venim în întâmpinarea tuturor retailerilor online cu o serie de sfaturi utile, ce îi vor ajuta să depășească prezenta situație cu succes, reducând problemele la minimum.

Care sunt simptomele noului coronavirus în comerțul digital?

Un studiu întreprins de către Asociația Retailerilor Germani la începutul lunii martie ne oferă primele cifre reprezentantive ale situației. Astfel, 55% dintre comercianți au înregistrat deja sau se așteaptă să înregistreze pierderi ca urmare a răspândirii noului coronavirus.

De asemenea, încrederea consumatorilor în produsele fabricate în China este profund afectată, iar 82% dintre retaileri sunt de părere că situația se va înrăutăți.

Stările de urgență declarate de către principalele state europene implică o serie de măsuri care, la rândul lor, pot dezechilibra comerțul electronic și nu numai. Este vorba despre închiderea granițelor și, implicit, stoparea transporturilor de mărfuri, ceea ce conduce fie la întârzieri semnificative ale livrărilor, fie la lipsa totală a acestora.

Există, totuși, și vești pozitive. Specialiștii estimează o creștere majoră a cumpărăturilor online. La ora actuală, cifrele arată faptul că numărul consumatorilor online a crescut cu aproximativ 8,8%, iar comerțul electronic a înregistrat o creștere cu 52% de când a început virusul COVID 19 să câștige „popularitate”.

Multe persoane evită magazinele fizice, ceea ce tranformă comenzile online în modalitatea ideală de a face cumpărături. În principal, produsele de sănătate și cele alimentare au fost în atenția utilizatorilor din mediul digital.

Ce se întâmplă atunci când o țară devine blocată?

În acest caz, nicio persoană nu mai are voie să își părăsească locuința, fără un motiv întemeiat. Prin urmare, în funcție de situația fiecărei țări în parte, este posibil ca transportatorii să aibă un acces limitat de la o zonă la alta, ceea ce determină și dificultăți în lanțul de aprovizionare.

Cel mai indicat este să păstrezi legătura cu firmele de transport, responsabile de livrarea mărfurilor, spre a vedea dacă aprovizionarea magazinului tău online este încă posibilă.

Se poate evita întreruperea lanțului de aprovizionare?

Furnizându-ne prețuri mici, China a ajuns să ne domine lanțurile de aprovizionare. Cu toate acestea, producția ieftină are prețul său: o dependență enormă.

Astfel, blocajul producătorilor chinezi a întrerupt numeroase lanțuri de aprovizionare ale retailerilor și, de asemenea, a generat reducerea disponibilității produselor pentru consumatori.

Din punct de vedere economic, acest lucru se traduce printr-o provocare extremă pentru antreprenori. Ce poți face? În primul rând, ideal ar fi să te asiguri că ai furnizori de rezervă sau diverse alternative pentru materiile prime (producători alternativi).

Totodată, o altă soluție este să îți extinzi gama de produse comercializate, colabrând cu mai mulți furnizori. În acest mod, afacerea ta nu mai este expusă direct riscului de a pierde singurul furnizor, în cazul în care acesta nu își poate îndeplini obligațiile asumate inițial.

Cum trebuie să se procedeze atunci când stocurile se epuizează?

După cum am afirmat și mai sus, în prezent, riscul de a întâmpina întârzieri sau blocaje în aprovizionare este mult mai mare decât în mod normal.

Astfel, devine crucial ca retailerii online să își gestioneze stocurile cu exactitate pentru a evita dezamăgirea clienților, în special dacă aceștia s-au bazat pe comenzile efectuate. În mediul online, există numeroase sisteme de gestionare a stocurilor disponibile. De altfel, o agenție completă de marketing digital îți poate oferi soluții esențiale în acest sens.

Ce ar trebui să le transmitem clienților în această perioadă?

Ei bine, sinceritatea este un punct forte pentru buna desfășurare a unei afaceri, îndeosebi în astfel de momente critice. Nu trebuie să te ferești din a le împărtăși consumatorilor principalele eforturi pe care le faci pentru a le livra produsele comandate.

În asemenea clipe, trebuie să fim uniți ca societate în lupta împotriva virusului COVID 19. Majoritatea clienților vor înțelege pe deplin situația, vor oferi un feedback pozitiv și chiar te pot suprinde prin sprijinul pe care îl oferă.

Cheia bunăstării în această perioadă este să informezi constant consumatorii cu privire la potențialele probleme pe care le întâmpini, înainte de a-i dezamăgi prin imposibilitatea de a onora o comandă. De asemenea, recomandat ar fi să le furnizezi acestora și informații legate de măsurile de protecție pe care afacerea ta le-a implementat împotriva răspândirii coronavirusului.

BONUS: 5 sfaturi suplimentare pentru comercianții online în această perioadă:

-Începe o colaborare cu un retailer offline. Acum, magazinele tradiționale sunt profund afectate și dezechilibrate, însă lucrând împreună puteți spori vânzările și extinde publicul țintă. Totodată, furnizorii/producătorii locali îți asigură șansa de a continua activitatea, onorând comenzile înregistrate.

-Alege cu atenție momentul potrivit pentru a te promova. Spre exemplu, rafturile supermarket-urilor sunt reaprovizionate la ore fixe în fiecare zi. Dacă comercializezi produse care sunt disponibile și în supermarket-uri, programează-ți anunțurile publicitare la orele la care rafturile acestora sunt, în mod probabil, goale, iar oamenii caută alternative online.

-Asigură-te că site-ul tău funcționează corespunzător. Este posibil ca, în următoarea perioadă, să observi o creștere majoră a traficului pe site, motiv pentru care indicat ar fi ca acesta să nu fie supraîncărcat și să nu afecteze experiența utilizatorilor.

-Oferă flexibilitate în livrarea comenzilor. Astfel, încearcă să nu colaborezi doar cu o singură firmă de curierat, ci axează-te pe mai multe opțiuni.

-Fii pregătit pentru orice schimbare, întrucât ceea ce se aplică astăzi, poate să difere mâine. Cu cât ai o relație mai bună cu utilizatorii și cu cât dai dovadă de mai multă flexibilitate, cu atât te vei bucura de mai multe beneficii.

În ultimul rând, însă nu și mai puțin important, încearcă să ai grijă de sănătatea ta și a celor dragi, promovând în această perioadă statul acasă și consumul online!

  • ecom digital
  • ,
  • comerț electronic
  • ,
  • comenzi online
Lăsați un comentariu
Contact
  • Str. Calea Burdujeni, Nr.8, Bl.40, Sc.C, Parter, localitatea Suceava
  • 031 109 4732
  • contact@ecomdigital.ro
Impressum
  • SC Ecom Digital SRL
  • CUI: RO23814490
  • EUID: ROONRC.J33/779/2008
  • Str. Calea Burdujeni, Nr.8, loc. Suceava, România
Serviciu clienți
  • Contul meu
  • Politica de confidentialitate
  • Politica de utilizare cookie-uri
  • Termeni si conditii
  • ANPC
  • SOL
Urmărește-ne
  • Facebook
  • RSS
  • YouTube
  • Google+
Newsletter
Așteptați...
Copyright © 2021 Ecom Digital S.R.L..Toate drepturile rezervate.
Powered by nopCommerce
Suna-ne
Contact